vrijdag 5 april 2013

Groep 2/3

Vandaag was ik voor de eerste keer in groep 2/3, de groep van juf Suzan. Ik mocht samen met juf Suzan vandaag de groep doen. Twee dingen vielen me meteen op bij binnenkomst: de prachtige lentemuur (geknutseld) en maar liefst twee planborden ( één voor groep 2 en één voor groep 3 van VLL).

 
Voor groep 2 begon de inloop om 8.35 uur. Op het planbord konden de kinderen zien met welk werk ze deze dag moesten beginnen. Tien minuten later kwamen de kinderen van groep 3 binnen. Zij lopen met de juf van de andere groep 3 mee naar binnen. Voor de kinderen van groep 3 lag het werk waarmee ze moesten beginnen klaar op hun tafel: woordjes schrijven naast een plaatje in het taalschrift, een schrijfblad, computer VLL en verder gaan met de weektaak.
Na ongeveer een kwartier begon juf Suzan te zingen: Ga maar zitten in de kring. De kinderen lieten hun werkje liggen en namen plaats op de banken die vooraan in de klas staan. De kinderen hebben zich aan mij voorgesteld en ik heb me voorgesteld aan de kinderen. De kinderen mochten ook vragen aan mij stellen om meer over mij te weten te komen. Na dit kringgesprek gingen de kinderen van groep 2 weer verder met hun werk. Groep 3 kreeg insructie van VLL. Daarna was het tijd voor fruit eten en drinken. Tijdens het fruit eten las juf Suzan voor uit Pluk van de Petteflet. De kinderen van groep 3 gingen met de kinderen van de andere groep 3 naar buiten voor de pauze. Groep 2 kreeg een lesje op het digibord: van ei tot kip, van rups tot vlinder. Na deze les ben ik met de kinderen van groep 2 drie kwartier naar buiten gegaan. Juf Suzan kon toen in alle rust een rekentoets afnemen bij de kinderen van groep 3. En dan is het ineens 12.00 uur: tijd voor de lunch.

's Middags was er net als 's morgens weer een inloop voor de kinderen van groep 2. De kinderen van groep 3 zijn in het lokaal van de andere groep 3 gaan kijken naar een aflevering van Leesdas, Lettervos, Boekentas. Groep 2 heeft een liedje geleerd over een vlinder. Daarna mochten de kinderen van groep 2 een werkje kiezen en groep 3 kreeg VLL m.b.v. de leerkrachtassistent van VLL. Ik ben met de kinderen van groep 2 nog drie kwartier buiten geweest. Tot slot heeft iedereen nog een kleine tekening gemaakt voor de schoolkrant.
 
Wat hebben de kinderen vandaag ontzettend veel gedaan. Ze hebben allemaal een heel fijn weekend verdiend.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten