maandag 16 september 2013

FEEST!!!

De komende twee weken staan veel lessen op Aventurijn in het teken van FEEST. Op vrijdag 27 september viert juf Coby haar jubileum. Ik kan er verder niets over verklappen want stel je voor dat juf Coby dit blog leest.........
Voor mij was er vandaag een nieuwe leerling bij. Vorige week maandag was ze vier jaar geworden. Toen had ze thuis een feestje. Ik zag haar vandaag dus voor het eerst. Het was even wennen maar al gauw ging het heel goed.
We begonnen de dag met een praatje over het weekend. Wat had Flip de Beer een leuk weekend gehad. Ook de kalender van Pompom werd erbij gepakt. Vandaag: maandag 16 september.

Na deze inleiding stond een rekenactiviteit op het rooster: Tellen tot 10 met cijfers. Het digibord was een handig hulpmiddel hierbij: ballonnen tellen hoeveel zaadjes moet je planten Ik hoop dat deze links werken. Dat kan ik zelf pas controleren als het blog gepubliceerd is.
Van 09.30 uur tot 10.30 uur hebben we gewerkt. Juf Sharina ging op het onderwijsplein aan de slag met vier kinderen. Zij hebben gewerkt in een werkboekje rondom Feest. 's Middags heeft juf Sharina dat weer met vier kinderen gedaan.

Na het fruit eten wilden we naar buiten gaan om daar te spelen toen het begon te regenen. Juf Moniek zat met haar groep net klaar om naar de gymzaal te gaan. En wij zijn toen meegegaan. Vijf leerkrachten in de gymzaal: juf Moniek, juf Nicole, juf Sharine, meneer Alex en ik. De kinderen zijn heel actief bezig geweest met allerlei situaties die we klaar hadden gezet.

's Middags begonnen we weer met een gymles. Nu alleen met onze eigen groep. We hebben tikspelletjes gedaan, een stiltespelletje en het bekende Zakdoekje leggen.
Terug in de klas heb ik de letter f van fiets en FEEST aangeboden. Sommige kinderen hadden al wat meegebracht voor de lettermuur: fluit, fototoestel, frites, fiets. Ik heb een digibordles gedaan met de klas. De kinderen kregen telkens vier plaatjes te zien: waar hoor je vooraan de f, waar hoor je achteraan de f. Ik sta ervan te kijken hoe goed dit gaat.
Tot slot van de maandag nog veertig minuten werken en dan is de eerste dag van de week weer voorbij. En weer is die dag omgevlogen!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten