zaterdag 28 september 2013

Leer mindmappen...voor kids

Twee weken geleden schreef ik een blog over het boek: Mindmappen...voor kids van Tony Buzan. Op twitter kreeg ik hierop een reactie van Rianne Hofma. Zij heeft mij kennis laten maken met twee dingen.
Allereerst de website: http://www.mindmappenmetkleuters.nl/ Een heel interessante website vooral omdat ik nu op maandag ook kleuterjuf ben.
Verder maakte Rianne mij attent op het boek: Leer mindmappen...voor kids van Ed van Uden. Ik heb het boek meteen gekocht.
Leer mindmappen ...voor kids
De mind-app voor het betere denkwerk
Ed van Uden
Met een voorwoord van Ali B.
Geïllustreerd dor Linda Lee
 
In dit boek leer je hoe je een mindmap maakt, en hoe die je helpt om makkelijker te werken en te leren. En wat mischien nog wel fijner is: mindmappen is leuk! Ga dus snel aan de slag en:
- vind uit wat je hersenhelften doen
- leer te denken in een mindmap
- ontdek de regels van het mindmappen
- ga zelf aan de slag en teken de mooiste mindmaps!
Als je gaat mindmappen haal je pas echt alle power uit je hoofd die erin zit. Dus pak je stiften, papier en dit boek en ga aan de slag!

De hoofdstukken in dit boek:
- hoofdstuk 1: Mindmap...de Mind-app
- hoofdstuk 2: GGM: Grote Grijze Massa
- hoofdstuk 3: Mindmap-denken
- hoofdstuk 4: Regels zijn regels
- hoofdstuk 5: Tekentalent

- hoofdstuk 6: Ordenen
- hoofdstuk 7: Onthouden
- hoofdstuk 8: Bedenken
- hoofdstuk 9: Als je niet kunt kiezen: de beslisser!
- hoofdstuk 10: Papier of digitaal?
- hoofdstuk 11: Schoolvoorbeelden

- hoofdstuk 12: Mindmappers in beeld
- hoofdstuk 13:
Are you ready?
Ik ben heel blij met dit boek!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten