zondag 15 september 2013

Plannen voor de Kinderboekenweek 2013

Ik ben al druk bezig met het maken van plannen voor de Kinderboekenweek 2013. De 59ste editie van de Kinderboekenweek vindt plaats van woensdag 2 oktober t/m zondag 13 oktober. Het motto is Klaar voor de start! - Over sport en spel in kinderboeken. Harmen van Straaten schrijft het Kinderboekenweekgeschenk van 2013 en Loes Riphagen neemt het prentenboek voor haar rekening.
Veel suggesties heb ik al staan op mijn yurls: yurls KBW 2013
Voor groep 5/6 wil ik het werkboekje van de Kinderboekenweek gebruiken.
De lessen van rian@rianvisser.nl heb ik al binnen. Voor de kleuters is dat De wedstrijd van Schildpad en Haas. Voor groep 5/6 is dat De spannende wedstrijd - Schrijf- en tekenopdracht.
Ook Marlies Slegers heeft suggesties voor groep 5/6: www.marliesslegers.nl
Op dit moment ben ik al bezig met het boek De verschrikkelijke badmeester van Jozua Douglas: www.kinderboekenweek2013.com
En natuurlijk veel boeken in de klas. Er staan nu al 10 boeken over het motto in de leeshoek. Veel voorlezen. Kinderen veel laten lezen.
Ook kan er genoeg geknutseld en getekend worden rondom dit thema.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten