donderdag 19 september 2013

Wat heb ik veel te vertellen!!!

Wat heb ik veel te vertellen. We hebben zoveel gedaan vandaag. We begonnen de dag met lezen. Het lezen vonden Nikki en ik de afgelopen weken erg vrijblijvend. Echt een boek lezen deden maar weinig kinderen. Nu hebben we drie werkbladen, refelctiebladen gemaakt: een blad voor als je een boek hebt uitgelezen, een blad voor als je een boek niet hebt uitgelezen en een blad voor als je een informatieboek hebt gelezen. Lezen blijft het belangrijkste. Maar nu in het kort er een paar vragen over beantwoorden komt erbij.



 
 

Na een half uurtje lezen zijn we gaan rekenen. Groep 6 kreeg vooral herhalingsstof vandaag: deelsommen, deelsommen met rest, allerlei soorten sommen tot 1000. Groep 5 heeft natuurlijk keersommen gehad en verder ook sommen tot 1000.
Na de pauze stonden voor beide groepen taal en spelling op het rooster. Ik heb voor het eerst gewerkt met de digibordsoftware die hoort bij de methode Taal Actief 4. Ik ben er super enthousiast over. Dit heeft echt een meerwaarde. Met behulp van het digibord kun je alles veel duidelijker uitleggen aan de leerlingen. Bij spelling ging het in groep 6 over de au en de ou. Hier kregen ze een heel duidelijk filmpje bij te zien met onder andere een pauw en hout. Ook kan je met behulp van het digibord het gemaakte werk veel beter nabespreken. Ja, ik ben er heel blij mee.
's Middags stonden aardrijkskunde, schrijven en gym op het rooster. Tijdens de gymles zijn we heerlijk buiten geweest. Voetballen, tikkertje, schommelen, klauteren!!!

Groep 6 heeft huiswerk meegekregen. Op donderdag 3 oktober krijgen ze een toets topografie: Grote steden en waterwegen. Veel succes, jongens en meisjes, jullie hebben twee weken om het goed te leren. Jammer dat een paar kinderen de kopiƫn die de juf had gemaakt op school hebben laten liggen. Morgen niet vergeten hoor!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten