woensdag 23 oktober 2013

Hard gewerkt!

Voor de kinderen de derde dag na de herfstvakantie, voor mij de eerste dag met groep 5/6 na de herfstvakantie. Wat is er hard gewerkt. Ik maak voor elke dag altijd een planning van wat ik met de leerlingen op die dag wil doen. Regelmatig lukt het niet om alles te doen wat ik gepland heb. Maar vandaag was zo'n dag waarop alles lukte. Alles wat ik had gepland, hebben we kunnen doen. Dat geeft een goed gevoel.
We begonnen de dag met Estafette. Daarna ging groep 5 met juf Nikki rekenen en ik ging met groep 6 aan de slag. Het onderwerp van de rekenles was de kalender. Geef de zaterdagen en zondagen een kleurtje, geef de vakanties een kleurtje, hoeveel dagen in een jaar ga je naar school, hoeveel dagen heb je vrij. De kinderen zijn heel intensief met deze opdrachten bezig geweest.
Na de pauze stonden op het rooster: taal, spelling, sociale vaardigheden en muziek. In de les sociale vaardigheden hebben we het gehad over grapjes. Grapjes kunnen leuk zijn maar ook heel naar. De kinderen kwamen zelf met goede voorbeelden. In de muziekles hebben de kinderen het lied "De droomboom" geleerd. Heerlijk om te zien hoe de kinderen genieten van een muziekles.
Morgenmiddag staat er weer gym op het rooster. Mijn plan was om na de herfstvakantie niet meer buiten te gymmen maar naar de gymzaal te gaan. Maar nu het weer zo mooi is, verander ik mijn plan en gymmen we morgen nog een keer buiten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten