zaterdag 12 oktober 2013

Van Dale Juniorwoordenboek Nederlands

Ik was al een tijdje op zoek naar een goed woordenboek voor mijn groep 5/6. Dankzij wat antwoorden op mailtjes hierover heb ik gisteren het Van Dale Juniorwoordenboek Nederlands gekocht. Het is een PRACHTIG woordenboek voor kinderen vanaf 8 jaar. In het Juniorwoordenboek kun je van alles opzoeken over woorden:
- wat het woord betekent
- hoe je een woord schrijft
- wat het meervoud is van een woord
- wat de verleden tijd is van een woord
- wat het voltooid deelwoord is van een woord
- hoe je moeilijke woorden moet uitspreken
- soms staat er een plaatje bij
- of er "de" of "het" voor een woord kan.
Het Juniorwoordenboek is volledig aangepast aan de officiële spelling van 2005.
Als vervolg op "de Junior" is er voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar het Van Dale Basiswoordenboek. Dat ga ik binnenkort ook kopen. Dat is dan weer geschikt voor groep 6. En op mijn verlanglijstje staat ook het Van Dale Junior spreekwoordenboek.
Ik ben heel benieuwd hoe de kinderen met "de Junior" zullen gaan werken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten