maandag 18 november 2013

"Juf, ik heb Sinterklaas gezien!"

Enthousiast kwamen de kinderen de klas in. "Juf, ik heb Sinterklaas gezien!" Verschillende kinderen waren verkleed als Zwarte Piet. Wat een pret! Ik heb de kinderen eerst laten vertellen over hun belevenissen met Sint en Piet. Daarna hebben we naar het Sinterklaasjournaal gekeken. De aflevering van afgelopen zaterdag. De komende weken wil ik met de kinderen het doepad Sinterklaas doen. Vandaag ben ik ermee begonnen. Ook leuk om thuis te doen: doepad Sinterklaas
Van 9.30 uur tot 10.30 uur hebben we gewerkt. De huishoek was veranderd in het kasteel van Sinterklaas. En wat ontdekten de kinderen in het kasteel van Sinterklaas.......een zak met pepernoten!!! Er was dus een Piet op school geweest.
De kinderen hebben hard gewerkt. Ik heb wat foto's van het werken gemaakt. De meeste werkjes werden bij de open haard gelegd.


Hamertje tik!!!


Samen puzzelen!!!

Zwarte Piet op de kralenplank!!!

Een boekje maken over jezelf.

Dat is een grote puzzel!!!
Na het werken was het tijd om wat te eten en te drinken. En daarna moest ineens de halve klas naar de wc. Kwam dat van de spanning????
We hebben nog heerlijk ruim een half uur buiten gespeeld.

's Middags begonnen we met een les in de gymzaal. Pietengym!!! Er raakten nogal wat Pietjes geblesseerd. Zelfs grote Piet Alex. Met rode hoofden van het rennen, springen, duikelen, klauteren gingen we terug naar de klas.
In de klas zijn we bezig geweest met de letter s van Sint. Wat was er veel meegebracht. De lettermuur hangt al bijna vol.
Daarna nog ruim een half uur werken. Na het werken alles netjes opruimen. En dan......naar huis.
 
Hard gewerkt, jongens en meisjes.
Het was gezellig!!!
Ik zie jullie volgende week maandag weer. 
 
 
 
 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten