vrijdag 22 november 2013

Vrijdag 22 november

Wat leuk dat Carlijn een blog geschreven heeft. Het was helemaal haar eigen idee. Super!!! Leest u vooral ook de reacties bij het blog van Carlijn. Zo leuk!!! Ik hoop dat er meer kinderen volgen.

Wat leuk vanmorgen om 8.20 uur. Een enthousiaste vijfdegroeper heeft Sint- en Pietspullen meegenomen om de klas in Sinterklaassfeer te brengen. En wie kreeg de Pietenmuts op? De grote pompoen van juf Nikki.

's Morgens heb ik de kinderen weer hard laten werken: het tweede deel van de rekentoets, een taaltoets en een zinnendictee. Tussendoor wel even ontspanning met een memoryspel over Sinterklaas op het digibord.

Op het einde van de ochtend hebben we nog gekeken naar Nieuws uit de natuur. De aflevering ging over zout.

's Middags stonden Nieuwsbegrip, geschiedenis en schrijven op het rooster. Een foutje van mij: ik wilde in één geschiedenisles twee hoofdstukken behandelen zowel bij groep 5 als 6. Dit was op vrijdagmiddag toch wel te veel gevraagd van de kinderen. "Niet meer doen, juf Anita."

Verdiept in een tekst over de Romeinen.


De week is weer om. Alle lezers wens ik een fijn weekend toe. Volgende week hoop ik op dinsdag en donderdag de meeste ouders te spreken. 



1 opmerking: