maandag 4 november 2013

Wat hebben de kleuters veel gedaan vandaag!

 
Het was weer maandag vandaag, het begin van een nieuwe werkweek. Toen ik de klas inkwam, vielen mij meteen de mooie herfstwerkjes op en de lettermuur.

We begonnen de dag in de kring. Wat had Flip de Beer weer een leuk weekend gehad.
We hebben het doe-pad over de herfst afgemaakt: doe-pad Ook hebben we nog een digibordles gedaan over paddenstoelen. Hierbij moesten de stippen van de paddenstoel geteld worden.
Na de kring was het tijd om te gaan werken. Dat de kinderen hard gewerkt hebben, laten de foto's wel zien.





Na dat harde werken hadden we wel trek gekregen in ons fruit en drinken. Ik heb voorgelezen uit Het grote Pietertje Pet boek. De kinderen hebben nu al door dat in elk verhaaltje over Pietertje de zin "Pietertje... zó gaat dat niet!" voorkomt. De kinderen zeggen de zin in koor.
We zijn de ochtend geëindigd met een gymles. En de middag zijn we begonnen met een gymles. Het weer was te slecht om naar buiten te gaan. Maar in de gymzaal genoten de kinderen ook volop. Wat had meneer Alex veel klaargezet.
's Middags stond er ook een rekenactiviteit op het rooster. Met kastanjes. Ik laat vier kastanjes zien. Ik doe mijn handen op mijn rug. Daarna laat ik één hand open zien met drie kastanjes. Hoeveel kastanjes zitten er in mijn andere hand???? Eén!!! Dat is knap. Hoe weten jullie dat? De kinderen proberen uit te leggen hoe ze aan het antwoord komen. De meeste kinderen gebruiken dan hun vingers.
Na het rekenles hebben we nog gewerkt. En toen was het weer tijd om naar huis te gaan. Wel eerst opruimen natuurlijk.

Juf Els, de kinderen hebben SUPER gewerkt vandaag. Ik had tegen de kinderen gezegd dat ik dat naar juf Els zou mailen. Maar zo leest juf Els het natuurlijk ook. En dan lezen meteen alle papa's en mama's het. SUPER gewerkt, jongens en meisjes.
 
 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten