maandag 13 januari 2014

Het was weer fijn, om op Aventurijn te zijn!!!

Een heel fijne dag gehad met de kleuters van groep 1/2A van Aventurijn. De dag is omgevlogen.
Flip de Beer had weer een heel leuk weekend gehad.
Na een kringgesprekje over het weekend ging ik verder met een taalactiviteit. Een kort versje over de winter dat ik terwijl ik het zei ook opschreef.
Het leukste van de winter is: een sneeuwpop, een sneeuwpop.
Het leukste van de winter is: sneeuwpoppen!
We hebben gepraat over de begrippen: letter, woord, zin. We hebben het ook gehad over korte en lange woorden. Sneeuw-pop-pen, klap dit woord maar eens. Drie klappen, het langste woord van dit versje.
Na de taalactiviteit zijn we gaan werken. Het kleigroepje heeft een heeeeeeeeeeeel lange slang gemaakt. Juf Kitty kwam ernaar kijken. De lengte van de slang was 33 voetstappen.

Na het werken hadden we wel zin in ons fruit en drinken. Nog een stukje voorgelezen uit Het grote boek van Pietertje Pet. En toen heerlijk naar buiten.




's Middags begonnen we weer met buitenspelen. Toen we weer binnen waren, heeft een oudste kleuter een boekenbeurt gedaan. Knap hoor, een heel boekje voorgelezen.

Er waren ook al drie kinderen die een "klok" meegebracht hadden want klokken, wekkers, horloges, tijd is het thema van deze week.
Er stond ook nog een rekenactiviteit op het rooster. Wat past er allemaal in de nieuwe tas van de juf? Een mobiel.....ja!!! Een krant.......dan moet je hem opvouwen, juf!!! Een regenjas......ook opvouwen, juf!!! Op deze manier waren we bezig met meten, oppervlakte, omtrek, groot, klein, groter, kleiner.
Tijdens het werken heeft het kleigroepje weer een heeeeeeeeeeeel lange slang gemaakt. En toen we gingen meten, bleek ook de lengte van deze slang 33 voetstappen te zijn.

Volgende week zien jullie mij op dinsdag. Juf Els en ik hebben voor één keertje geruild. Juf Els is er dus 20 januari en ik ben er dinsdag 21 januari. 

 
 
 
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten